Skogbruksrådgiver

logo
Øvre Eiker kommune er et godt sted å bo og jobbe! Vi har fokus på kvalitet, arbeidsglede, inkludering og god ledelse for å fremme mestring hos de ansatte. Øvre Eiker er i utvikling på mange områder, og hos oss jobber folkevalgte, administrativ ledelse, ansatte og innbyggere tett sammen for å løse utfordringer og se nye muligheter.

Øvre Eiker kommune har 20.000 innbyggere og er en virksomhet med ca. 1.300 ansatte. Sammen skaper vi et livskraftig Øvre Eiker.

Skogbruksrådgiver

Øvre Eiker kommune ser etter en ny skogbruksrådgiver (tidligere skogbrukssjef) som kan være med å utvikle skogbruket og utmarksressursene våre. Vi mener et aktivt og bærekraftig skogbruk er en del av klimaløsningen. I kommunen er det store skogressurser og et engasjert skog- og utmarksmiljø.

Du vil komme til en fremoverlent landbruks- og miljøavdeling som har mye kontakt med andre tjenester i kommunen. Vi jobber for å løse et felles samfunnsoppdrag og har tett dialog med både innbyggere, politikere og andre offentlige organer. Du må ha pågangsmot, ha gode samarbeidsevner og ha skogbruksutdanning på masternivå. 

Om tjenestested

Stillingen hører innunder avdeling for landbruk og miljø hvor det for tiden er 4 heltidsansatte. Ansvarsområdene spenner seg over: jord- og skogbrukssaker og vilt-, fiske-, vann- og miljøforvaltning. I februar 2022 kommer det i tillegg en lokal koordinator for bevaring av laksefisk i Drammensregionen.  

Vi er lokalisert på Rådhuset i Hokksund under Seksjon samfunnsutvikling.

Arbeidsoppgaver

  • Behandle saker etter skog- og annen landbrukslovgivningen (blant annet vilt, fisk, naturmangfold og jordbruk). 
  • Samarbeide med skogbruks- og utmarkslag.
  • Veiledning innen skogbruk, vilt, fisk og annen naturforvaltning.
  • Prosjektledelse og prosjektarbeid.
  • Utviklingsoppgaver innenfor skogbruk, klima og miljø, ofte i samarbeid med andre seksjoner.

Utdanning og erfaring

Du må ha:

  • skogbruksutdanning på masternivå. Kandidater med særlig relevant erfaring og utdanning på bachelornivå kan vurderes for stillingen
  • gode kommunikasjonsferdigheter og samarbeidsevner
  • evne til å jobbe selvstendig og bidra til samhandling og samarbeid
  • god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • sertifikat på bil og kunne disponere eget kjøretøy 

Du bør ha: 

  • kjennskap til offentlig forvaltning og det å arbeide i en politisk styrt organisasjon

Vi ser etter deg som er 

  • engasjert og lett å samarbeide med
  • god til å kommunisere 
  • kunnskapsrik og interessert i å holde deg oppdatert
  • strukturert og nøye

Personlig egnethet vil bli vektlagt.

Vi tilbyr 

  • lønn etter avtale 
  • svært gode pensjons- og forsikringsvilkår
  • hyggelige og engasjerte kolleger
  • utviklingsorientert arbeidsmiljø

Slik søker du

Klikk her for å søke elektronisk.

Det skal ikke sendes med attester eller vitnemål. Vi behandler ikke søknader som mottas i papir eller via e-post.

Har du spørsmål om bruk av elektronisk søknad kan disse rettes til Servicesenteret (tlf: 32 25 10 00). 

Obs! Kommunen ber aldri om din BankID-informasjon i søknadsprosessen. Blir du bedt om dette i noen kanal, kan det være forsøk på svindel. 

Søknadsfrist

  • 30.01.2022

Trenger du mer informasjon?

Vil du vite mer om stillingen eller har spørsmål, ta kontakt med Jordbrukssjef Anne Bjørg Rian: 32 25 10 72 / 93 88 96 08, AnneBjorg.Rian@ovre-eiker.kommune.no.

 

Fant du det du lette etter?