Rådgiver

logo lier kommune
Sentralt beliggende på Østlandet, mellom Asker og Drammen, finner du grønne Lier med 26 000 innbyggere. Vi er en innovativ og fremoverlent kommune med mange spennende utviklingsprosjekter. Her er det stor tilflytting, gode oppvekstvilkår og flotte rekreasjonsområder.

Lier kommune har 1500 medarbeidere som yter et vidt spekter av tjenester med høy kvalitet. Vi ønsker å rekruttere og beholde dyktige og motiverte medarbeidere med sikte på å utvikle gode velferdstjenester til innbyggerne over tid.

Rådgiver for friluftsliv og anleggsutvikling

Lier kommune får ledig en spennende og viktig stilling som rådgiver for friluftsliv og anleggsutvikling. Stillingen vil ha administrativt ansvar for kommunens friluftslivsoppgaver og skal tilrettelegge for god forvaltning og tilgjengelighet til kommunens friluftslivsområder. Til stillingen ligger også oppgaver knyttet til planlegging, prosjektering og oppfølging av ulike aktivitetsanleggsprosjekter. Du vil inngå i et godt og bredt team i kommunen og jobbe tett også med lokale foreninger. Noe for deg?

Arbeidsoppgaver

  • Forvaltning av friluftslivslovgivning, saksbehandling og utredninger
  • Utvikling av friluftslivsområder og aktivitetsanlegg, tilgjengelighet, aktivitetstilbud og kommunikasjonstiltak
  • Samarbeid med planmyndigheter, offentlige virksomheter, foreninger og ildsjeler
  • Anleggsprosjektering, anbud og oppfølging av avtaler

Kvalifikasjoner

  • Vi forutsetter relevant kompetanse/utdanning minimum på høyskolenivå
  • Vi ønsker arbeidserfaring innenfor friluftslivsområdet og kunnskap om forvaltningslover og- oppgaver
  • Du må ha dokumentert kunnskap/kompetanse innenfor relevant anleggsplanlegging inkl. anbudsprosesser og prosjektgjennomføring
  • Du må dokumentere god og trygg skriftlig kompetanse
  • Du må ha kjennskap/erfaring med bruk av ulike digitale fagsystemer, programmer og verktøy
  • Vi ønsker at du har bred erfaring og kompetanse ifht. samarbeid med foreninger og lokalsamfunn

Personlige egenskaper

  • Du må kunne jobbe selvstendig og ha et godt faglig skjønn
  • Du må kunne samarbeide med andre, både offentlige myndigheter og frivillige
  • Du må trives i et aktivt og bredt sammensatt arbeidsmiljø med høyt tempo og mye entusiasme

Personlig egnethet vil tillegges avgjørende vekt.

Vi tilbyr

  • En selvstendig og allsidig jobb
  • Et aktivt og trivelig arbeidsmiljø med bred fagkompetanse og mye engasjement
  • Lønn etter avtale og ryddige, gode arbeidsbetingelser og arbeidsforhold ellers
  • Fleksitid og mulighet for hjemmekontorløsning etter behov
  • Kontorarbeidsplass i Lierbyen

Andre opplysninger

I Lier kommune må alle som skal arbeide innen helse og omsorg eller med barn, unge og
funksjonshemmede fremvise tilfredsstillende politiattest før tiltredelse. Denne fremvises ved tilbud om ansettelse og skal ikke legges ved søknaden.

I henhold til offentleglova kan vi være forpliktet til å offentliggjøre opplysninger om søkere som har bedt om å bli unntatt offentlighet.

Gyldig arbeids- og oppholdstillatelse.

Kontaktinformasjon

  • Ingeborg Rivelsrud, Virksomhetsleder, 32 22 02 54

Søknadsfrist

  • 27.01.2020

 

Fant du det du lette etter?